Vés al contingut

Les empreses necessiten la triple perspectiva

05/03/2012

Economia, societat i ecologia són els tres conceptes clau en els quals ha de basar-se una empresa. Segons l’antropòleg Josep Maria Miró i Pascual: ‘El problema del sector empresarial és l’aïllament que existeix entre els objectius econòmics i la funció social i mediambiental’. Partint de l’statu quo actual, ‘ara és el moment en què s’ha de produir una innovació social’ per combatre la situació de crisi. Com?

Pascual exposà al TEDxRaval algunes idees per convertir-se en un ’emprenedor social’. La primera és pensar diferent i a partir d’aquí ‘inventar, reinventar, combinar o transformar’. Per aconseguir-ho, l’empresa ha de fer una hibridació, és a dir, ha de transformar els seus recursos en eines per arribar a un model de sostenibilitat creat a través del model de negoci.

Treeplica i l’Arbre estratègic

El dissenyador de negocis, Alejandro Castillo, va compartir al FAD les eines emprades en la metodologia Treeplica, com l’Arbre estratègic, el design thinking o customer journey map, que permeten ‘integrar les tres perspectives interactuant entre si’ a través del triple balanç econòmic.

Per a Castillo, innovar representa adaptar els coneixements dels quals disposem aplicant un plantejament diferent. L’Arbre estratègic dissenya empreses que se sustenten a partir de les experiències i els valors de les persones que en formen part. Afegint una visió de negoci que integra l’ecologia i la capacitat de connectar-se amb la societat que l’envolta.

 

Inspiració ‘made in’ TEDxRaval

Josep Maria Miró i Pascual: ‘Estem tan malament tan malament que no tenim temps pel    pessimisme’.

Alejandro Castillo: ‘El món és un drama i tu, com a emprenedor, pots aportar el teu vers’.

 

 

 

Azucena Moya

No comments yet

Deixa un comentari