Vés al contingut

Arantza Uriarte: “El coaching aplicat a l’escola té un potencial enorme”

08/03/2012

Arantza Uriarte és coach i ajuda a directius, emprenedors, dones i adolescents a enfocar diversos aspectes de les seves vides.

Donada la seva professió, fa les preguntes adequades en el moment adequat per tal “d’aflorar respostes” en els seus clients.

Va estudiar Filologia Hispànica i Anglesa i va obtenir un màster en Direcció de RRHH i un altre en Medi Ambient.

Uriarte coneix de primera mà l’aplicació del coaching en l’àmbit de les multinacionals, on hi ha treballat durant 17 anys. En aquesta entrevista, però, ens remuntem a allò que va exposar al TEDxRamblas: les possibilitats que té el coaching en la comunitat educativa.

Bloc 1. Introducció al coaching: què és? Quan, per què i en quins àmbits s’aplica?

Bloc 2. Qüestions operatives sobre el coaching: quina és la seqüència d’un procés de coaching? Com es desenvolupa una sessió? Quines tècniques s’utilitzen?

Bloc 3. La figura del coach: experiència professional, certificat i perfil.

Bloc 4. L’aposta d’Uriarte: el coaching aplicat a l’àmbit educatiu. Ens explica a qui es pot aplicar i detalla alguns moments clau.

Després d’haver respòs a totes les meves preguntes, Arantza Uriarte em demostra que realment està oberta a tot el que pugui succeir i em proposa viure en primera persona una sessió de coaching.

Acordem desenvolupar-la off the record i en vull destacar tres sensacions: profunditat, reflexió i introspecció.

En l’espai de confiança que comenta durant l’entrevista, l’Arantza fa que em plantegi molts aspectes de la meva vida, a través de preguntes tals com “quina olor té la por?”. La sessió m’emociona i em descomposa i, després de tot, vull ser coach.

 

 

Isabel Fernández

No comments yet

Deixa un comentari